Allt delar samma andedräkt - djuren,trädet, människan -- Vad är människan utan djuren? Om alla djur vore borta skulle människan dö av andens stora ensamhet. ( Hövding Seattles vädjan till president F.Pierce)


torsdag 11 oktober 2012

Får jag lov att presentera ... NIKA

Här har ni mig .. Nika.  Äntligen ...  äntligen har jag fått ett alldeles eget hem, som jag har längtat så länge efter.
Lite skygg är jag inför allt det nya. Matte och husse har ju kikat på Hundsamarits video som handlar om mig. Så de visste precis vem de väntade på, men jag hade ingen aning alls vart jag skulle, eller till vem. och långt fick jag resa för att komma dit. Inte konstigt att jag är lite fundersam och småskraj så här i början

När husse kommer hem från jobbet, då tar jag emot honom allt vad jag bara kan.

Fösta natten här hemma, var jag jätteledsen, allt var nytt och fast jag längtat länge efter en egen husse och matte som bara var mina, så längtade jag ändå efter Elena och alla mina hund kompisar. Fast... matte sov med mig hela natten, nåja sov gjorde vi inte precis, för jag var bara så rädd och ledsen, så matte tröstade mig, masserade mig och "suckade och gäspade" allt vad hon bara orkade. För hon hade läst en bok av någon som heter Turid, som heter "lugnande signaler" Och det har visst fungerat med alla mina nya kompisar, så matte hon gäspade och suckade hela natten plus att vi gick ut och gick i den svarta natten .
Vet ni .. att nu har jag till och med blivit en musketör, det känns fint det, att tillhöra en musketörfamilj och Ingen enda musketör har morrat åt mig, bara Ladushka .... pyttelite


4 kommentarer:

  1. Vilken fin Nika! :) Välkommen hem, där får du det bra! ♥♥

    SvaraRadera
  2. Hon är verkligen fin Nika, men också skygg.
    Det är som om hon är rädd för att ta plats, rädd för att synas ... men lite, lite i taget vågar hon. Nu kommer hon fram till oss och viftar försiktigt på svansen, som om hon inte är helt säker på våra avsikter.
    Hennes packning är än så länge ganska tung av alla erfarenheter hon bär med sig. Men... det finns ingen som helst aggresivitet i henne, bara mjuk försiktig skygghet, men det har hon säkert all anledning att känna.
    Nika och hennes två systrar blev lämnade i skogen vid ett sandtag, ett sandtag som inte särskilt ofta besöktes (om jag fattat rätt) En man byggde en koja åt dom, men de växte och kojan blev för liten för alla tre.
    Då kom Elena, djurens underbara ängel och tog dom med sig till hägnet. Då var dom 6 månader. Den ena systern klarade sig inte.
    En dag, då du, är det hennes tur att släppa ut all livsglädje.
    Kramar till dig och din lilla kille. Snart har du honom i din famn och det kommer att kännas som om han alltid varit där

    SvaraRadera
  3. Det smärtar att läsa om deras start i livet. Bit för bit kommer hon precis som du säger släppa ut livsglädjen. Fantastiskt för er att få följa alla små och stora framsteg hon gör.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
  4. Godermorgon Tanja!!
    Ja, det är stort att se hur alla våra musketörer vågat att ta mer och mer plats så fort rädslan och osäkerheten blivit mindre
    Jag tycker att det är helt fantastiskt vilken livskraft de alla har, för trots alla svårigheter de mött i sina liv så svarar de alla på närhet och omsorg. Kärlek är verkligen näring för kropp och själ.
    Så fort rädslan tar en paus, plockar Nika fram nyfikenheten, glädjen, modet ... hon är så härlig att oj.
    Det finns ett oändligt antal hundar på vår klot som far mycket illa, ibland måste jag "smygkika" lite i taget på bilder och videos för att till slut orka ta in allt. Tur att det finns människor som engagerar sig och startar hundhem av olika slag för att hjälpa så många drabbade hundar (och andra djur) som möjligt
    Ha det så innerligt fint i denna onsdag,. Snöat lite har det och lite kallare är det, vilket jag tycker är bra mysigare än den regnande gråheten. Kram

    SvaraRadera