Allt delar samma andedräkt - djuren,trädet, människan -- Vad är människan utan djuren? Om alla djur vore borta skulle människan dö av andens stora ensamhet. ( Hövding Seattles vädjan till president F.Pierce)


söndag 25 mars 2012

Ha`ru sett husse......vårfåglarna har börjat komma ..


Jag ser... 10 stycken bofinkar. Lite tidiga är de allt ...
Ett koltrastpar och har du sett, gråspetten sitter
och hackar i sig från talgbollarna,
så kul att den vågat sig hit.
Och ser du vad jag ser husse .... mattes kompisar, herr o fru kråka är också här och mumsar i sig fågelfrön ....
Och där, där borta vid stortallen, sitter ekorren, den skulle jag allt bra gärna jvilja jaga en stund., fast det får jag inte för matte, nix pix, hon påstår att de är för söta för att att jagas.
Dumt, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar