Allt delar samma andedräkt - djuren,trädet, människan -- Vad är människan utan djuren? Om alla djur vore borta skulle människan dö av andens stora ensamhet. ( Hövding Seattles vädjan till president F.Pierce)


måndag 21 mars 2011

När habegärets och missunsamhetens röst talar









Här ser ni en missunsam tuggbensamlerska i färd
med att försöka "sätta tänderna" i alla de andras ben
Hon är inte det minsta förtjust inför tanken på att de andra
ska få tag i just "hennes" ben.
Inte så att hon är argsint, nädå
det är bara missunsamhetes och habegärets röst som talar och som
tvingar henne att försöka lägga vantarna på ALLA ben.
Är inte helt säker på om hon kan räkna ... jag menar... 11 ben.... ingen annan i gänget skulle då komma på tanken att ens försöka
Som mest, har hon lyckats få tag i fem st .... på en och samma gång
Vilket konststycke .... fem ben i munnen samtidigt.
Det är oerhört spännande och intressant att följa hennes förehavanden,
hur hon jobbar och sliter, tappar, försöker igen,tappar... man kan riktigt se hur hon försöker fundera ut hur hon ska gå tillväga för att få med sig alla på en gång. Och en särskilt lyckosam dag, kom hon på den oerhört smarta iden att stapla alla ben i en hög, och se då funkade det.... fem ben!!! blev den dagens kap, ett kap som hon skyndsamt och mäkta stolt bar iväg till sin säng.
Hundar kan verkligen skratta av glädje ... nu vet jag det .... helt säkert

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig sida du gjort i smyg! Jag upptäckte den precis nyss.. Men min dammsugare skriker på mig just nu så återkommer jag för att läsa i lugn och ro vid senare tillfälle!
    Ha det gott hela gänget!
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. Hipp! Hipp! Hurra! Någon har hittat hit....det var kuligt värre. Musketörsidan kommer att ersätta "livets skattkista" Inser att jag bara inte hinner med allt jag vill....gänget, naturen och våren prioriterar jag före bloggen. Nu händer det så enormt mycket, hela tiden kommer det nya sommarbesökare som ska sätta bo någonstans här i norden. I år ska jag försöka att inte missa ört.plocket....förra sommaren var Kenzo så dålig och behövde väldigt mycket omsorg, men nu är han betydligt piggare., som tur är. Det är nästan ett mirakel att han mår så bra.
    Önskar dig en underbar helg med mycket vårglädjeHumlina

    SvaraRadera
  3. Hej Humlina :-)
    Våren är här med allt sitt besvär.. Men mest är den fin och underbar tid.
    Hoppas att du mår bra och är glad i hågen..

    Varje vår, varje år,
    Varenda ljusgröna blad
    gör mig så glad..

    Önskar dig en fin vecka
    Och alla dina musketörer det samma..
    Kramar/Zinaida

    SvaraRadera